Strony

Google Website Translator Gadget

piątek, 14 grudnia 2012

Przyprawa do pierniczków

   Postanowiłam upiec pierniczki na spotkanie świąteczne w szkole języka włoskiego "Parole Parole". Zaczęłam od przygotowania przyprawy korzennej. Oczywiście, jak zawsze, zrobiłam kompilację kilku przepisów znalezionych czy to w sieci, czy w książkach.
   Do mojej mieszanki potrzebne są:
  • 2 owoce kardamonu,
  • 1 gwiazdka anyżku,
  • 1 łyżeczka kolorowego pieprzu,
  • 6 ziarenek ziela angielskiego,
  • 1 łyżeczka kolendry,
  • 1,5 łyżeczki goździków,
  • 0,5 gałki muszkatołowej,
  • 4 łyżeczki cynamonu,
  • 2 łyżeczki imbiru.
  W moździerzu utarłam ziarenka z owoców kardamonu, ziarenka z gwiazdki anyżku, pieprz, ziele angielskie, kolendrę i goździki. Następnie dodałam startą gałkę muszkatołową, cynamon i imbir. 
   Wszystko wymieszałam i zamknęłam w szczelnym słoiczku. Wyszło ok. 40 g przyprawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz