Strony

Google Website Translator Gadget

wtorek, 19 czerwca 2012

Serowe kluseczki z cukrem i cynamonem

   Słodka kolacja? Proszę bardzo:-) Oto przepis mojej mamy na smaczne i szybkie danie - tak zwane kluski "kładzione". 

  • 250 g półtłustego twarogu,
  • 2 jajka,
  • 1 szklanka mąki,
  • sól,
  • cynamon,
  • cukier trzcinowy,
  • 1 łyżka masła.
   W misce widelcem rozgniotłam twaróg, wbiłam do niego dwa jajka, posypałam szczyptą soli i przez kilka minut mieszałam mikserem. Dodałam mąkę i dalej miksowałam. Ciasto powinno być dość gęste. Jeśli ser jest wilgotny, to trzeba dorzucić trochę więcej mąki. 
   Mama poleca dalszą "walkę" z ciastem za pomocą łyżki - chodzi o dostarczenie ciastu powietrza, czyli energiczne klepanie ciasta łyżką w czasie, gdy w garnku woda zaczyna wrzeć:-) Do wrzątku należy dodać trochę soli.
   Na łyżkę bierze się niewielką ilość ciasta i wrzuca do gotującej wody. Dzięki zanurzaniu łyżki w wodzie, ciasto nie przywiera do łyżki i łatwiej jest "kłaść" kluski. Jak tylko kluseczki wypłyną na powierzchnię wody, to wystarczy gotować je około 3 minut. W tym czasie, jeśli ciasto było dobrze dotlenione, to trochę podrosną.
  U nas w domu podajemy je posypane cynamonem i cukrem, a następnie polane rozpuszczonym wcześniej masłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz