Strony

Google Website Translator Gadget

poniedziałek, 7 maja 2012

Fasolowy gulasz w kwadrans

   I pomyśleć, że kiedyś nie lubiłam fasoli:-) Teraz często wykorzystuję ją w mojej kuchni. Tym razem miałam ochotę na jej białą odmianę. Przeczytałam na: http://mamzdrowie.pl/fasola-wlasciwosci/, że jest 20 gatunków fasoli, a ja dotychczas poznałam ich dopiero kilka! Czyli jeszcze wiele przede mną;-)
   Błyskawiczny fasolowy gulasz z kaszą - dzisiaj jaglaną (poczytaj tu: o właściwościach kaszy) w chłodny wiosenny dzień jest rewelacyjnym rozgrzewaczem. Oczywiście, poza fasolą, w gulaszowym garnku znalazły się też inne warzywa i dodatki:

  • 1 spory por,
  • 250 g pieczarek,
  • biała fasola (z puszki 425 g),
  • 1 łyżeczka cukru trzcinowego,
  • 1/2 łyżeczki kminku mielonego,
  • 1/2 kieliszka czerwonego wytrawnego wina,
  • 2 łyżeczki przecieru pomidorowego,
  • 1 łyżeczka sosu chili słodko-pikantnego TaoTao,
  • 1 łyżka świeżego posiekanego oregano,
  • sól,
  • 1 łyżka masła i 1 łyżka oliwy.
    W garnku rozgrzałam oliwę wymieszaną z masłem. Wrzuciłam pora pokrojonego w cienkie półplasterki i przez chwilę mieszałam, żeby się zeszklił. Posypałam go cukrem i podduszałam przez kilka minut. Następnie dodałam pieczarki obrane i pokrojone w ćwiartki, posoliłam, pokminkowałam i dalej dusiłam, mieszając od czasu do czasu. Po chwili dodałam fasolę (odsączoną). Podlałam całość czerwonym winem. Dusiłam dalej, czekając aż wino wyparuje. Dopiero wtedy dodałam sos chili i przecier pomidorowy. Na koniec duszenia dorzuciłam oregano. Cała operacja przygotowania gulaszu trwała tyle, ile gotowanie kaszy, czyli około 15 minut. 
   Pasuje do niego mix sałat z pomidorami i jogurtem greckim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz