Strony

Google Website Translator Gadget

sobota, 5 maja 2012

Kotlety z soczewicy i papryki pachnące kurkumą

   Przygotowałam dzisiaj pyszne danie pachnące kurkumą, lekkie, zdrowe, a przede wszystkim kompletnie improwizowane:-) 
   Kurkuma nie tylko emanuje apetycznym zapachem kojarzącym się z Indiami, ale ma także przepiękny żółty kolor. Poza tym jest oczywiście zdrowa: http://www.poradnia.pl/kurkuma-wlasciwosci-lecznicze-badania-kliniczne.html.
    A co z czym połączyłam?

  • niepełną szklankę ziarna czerwonej soczewicy,
  • 1/2 dużej czerwonej papryki,
  • 1 niedużą cebulę,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 łyżeczkę przyprawy garam masala,
  • 1/2 łyżeczki mielonego kminku,
  • 1/4 łyżeczki ostrej papryki,
  • sól, pieprz,
  • 1 i 1/4 szklanki wody,
  • 1/2 szklanki kaszy kuskus,
  • garść świeżego oregano,
  • 1 jajko,
  • na panierkę: 4 łyżki mąki, 1 łyżkę kurkumy, 1/2 łyżki ostrej papryki,
  • oliwa do smażenia.
  Do garnka wrzuciłam soczewicę, drobno pokrojoną paprykę, drobno posiekaną cebulę, czosnek przeciśnięty przez praskę, garam masalę, kminek i 1/4 łyżeczki ostrej papryki. Wlałam wodę i gotowałam całość do czasu wchłonięcia wody, czyli około 15-20 minut. Trzeba mieszać od czasu do czasu, żeby soczewica się nie przypaliła. Pod koniec gotowania dodałam kuskus, żeby masa się zagęściła. 
   Jak trochę przestygła, dodałam do niej sól, pieprz, jajko, posiekane listki oregano i wymieszałam wszystko dokładnie. 
   Do miseczki wsypałam mąkę, kurkumę i paprykę. W tak przygotowanej panierce obtaczałam nieduże kotleciki i smażyłam je na złoto na rozgrzanej oliwie. 
   Podałam do nich jako dip jogurt grecki wymieszany z rozgniecionym ząbkiem czosnku. A do przegryzania pomidorki koktajlowe i pieczarki smażone na maśle z odrobiną czosnku. Byłaby jeszcze sałata, ale zjedliśmy ją na lunch z łososiem;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz