Strony

Google Website Translator Gadget

czwartek, 24 maja 2012

Kotlety gryczano-jęczmienne

  Tym razem postanowiłam zrobić mix kaszowy. Skoro obie są pyszne i zdrowe (http://aktywni.pl/aktualnosci/co-z-ta-kasza/), to dlaczego by nie połączyć kaszy gryczanej z kaszą jęczmienną:-)

  • 1 torebka kaszy gryczanej (nie przepadam za torebkowymi kaszami, ale trzeba przyznać, że ich gotowanie jest komfortowe, bo nie trzeba ciągle mieszać i uważać z proporcją wody i kaszy;-))
  • 1 torebka kaszy jęczmiennej,
  • 4 ząbki czosnku,
  • 1 biała cebula,
  • 2 łyżki kaparów,
  • 3 mini patisony marynowane,
  • 2 łyżki posiekanego świeżego oregano,
  • szczypta cukru trzcinowego do posypania cebuli,
  • sól, pieprz, papryka ostra - do dosmaczenia, 
  • 2 jajka,
  • ok. 1 łyżki mleka,
  • bułka tarta do środka i do obtaczania.

   Obie kasze gotowałam w jednym garnku w osolonej wodzie przez 15 minut, tyle jest sugerowane przez producenta na opakowaniu i tyle w zupełności wystarczy. 
   Jak ostygły, dodałam do nich drobno pokrojoną cebulę podsmażoną na maśle (podczas smażenia posypałam ją delikatnie cukrem) i drobno posiekany czosnek. Następnie do tego doszły kapary, mini patisony pokrojone w mini kostkę, drobno posiekane oregano, jajka, sól, pieprz, papryka i trochę bułki tartej. Wymieszałam wszystko i - dodając bułkę i mleko - postarałam się osiągnąć strukturę klejącej się masy... 
   Potem rękami formowałam kotlety (dobrze jest mieć mokre ręce, bo wtedy masa nie przylepia się do dłoni, tylko daje jakoś kształtować), obtaczałam je w bułce i smażyłam na oliwie na złoty kolor. 
   Podałam z roszponką wymieszaną z zielonymi ogórkami, polaną jogurtem greckim z przeciśniętym przez praskę 1 ząbkiem czosnku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz