Strony

Google Website Translator Gadget

niedziela, 27 maja 2012

Krewetki z pestkami granatu

   Całkiem niedawno zauważyłam na półce sklepowej przepiękne granaty (http://mamzdrowie.pl/granat-wlasciwosci/). Oczywiście mam tu na myśli owoce, a nie pociski ręczne. Zauroczył mnie ich kształt i kolor, a także niespodziewany ciężar. Ten niewielki owoc może ważyć około pół kilograma, choć na to nie wygląda. Przymierzałam się już kilka razy do jego zakupu i w końcu dwa dni temu wylądował w koszyku, a dzisiaj po raz pierwszy wykorzystałam go w przepisie własnego pomysłu:-)

  • krewetki tygrysie 250 g,
  • 1 łyżka masła,
  • 2 ząbki czosnku,
  • sól,
  • 1 kieliszek białego wytrawnego wina,
  • pestki z 1 owocu granatu,
  • 2 pomarańcze,
  • kasza kuskus,
  • 300 ml gorącego rosołu warzywnego wegetariańskiego,
  • 2 łyżki natki pietruszki.

   Sprawdziłam różne sposoby wyłuskiwania pestek z granatu (http://duuff.com/sposoby-na-obieranie-owocow-granatu/), ale skończyło się na tym, że połączyłam obstukiwanie z wyciąganiem ręcznym. Cząstki pomarańczy pokroiłam na nieduże kawałki. Kuskus zalałam rosołem i przykryłam, żeby płyn wsiąknął w kaszę. 
   Krewetki krótko obsmażyłam na maśle z czosnkiem. Pod koniec smażenia posoliłam je i dodałam wino. Chwilę poczekałam, żeby część płynu wyparowała.
   Do kuskusa wrzuciłam pestki granatu, pomarańcze, posiekaną natkę pietruszki i krewetki wraz z płynem z patelni. Wszystko razem wymieszałam i natychmiast podałam.
   Zachwyceni kolorystycznym miszmaszem, apetycznym zapachem i urodą pestek granatu, które wyglądają jak drogocenne kamienie szlachetne, zjedliśmy swoje porcje + dokładki:-)

2 komentarze:

  1. bardzo lubię krewetki, ale nie wpadłam na to, aby posypać je pestkami granatu. nie dziwię się, ze poszły dokładki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo nie tylko smakują wyjątkowo w tym zestawie, ale i wyglądają zjawiskowo;-)

      Usuń