Strony

Google Website Translator Gadget

środa, 16 maja 2012

Placuszki kokosowo-ananasowe

   Miałam ochotę na coś słodko-kwaskowatego na deser. Przeglądając zawartość spiżarki, natrafiłam na ananasa w puszce i wiórki kokosowe. Zatem padło na placuszki, które robi się błyskawicznie:-) 
   A przy okazji - o właściwościach ananasa można poczytać na: http://vitalia.pl/index.php/mid/3/fid/2/diety/dieta/article_id/1054/offsetk/0.

  • ananas z puszki + sok, a jeśli korzystamy ze świeżego ananasa, to zamiast soku możemy użyć mleka (ok. 100 g),
  • 1 jajko,
  • 25 g cukru trzcinowego,
  • 115 g mąki,
  • 100 g wiórków kokosowych,
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.

   Do miski wbiłam jajko, dodałam do niego cukier i zmiksowałam. Jak masa zaczęło wyglądać na dobrze połączoną, to dolałam do niej sok z puszki i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Zmiksowałam, a pod koniec mieszania dodałam wiórki kokosowe i ananasa pokrojonego w cząstki. Ciasto powinno być dość gęste, takie do nakładania łyżką na patelnię. 
   Na rozgrzaną oliwę kładłam spore kleksy z ciasta, rozpłaszczałam i smażyłam na złoto.
   Placuszki kokosowo-ananasowe najsmaczniejsze są jeszcze ciepłe:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz